Opis tworzenia programu w serwisie Scratch.

Poniżej zostały przedstawione kolejne kroki potrzebne do utworzenia prostej aplikacji w serwisie Scratch, która przedstawia czarodzieja przyzywającego grzmot. Odnośnik do udostępnionego projektu znajduje się pod adresem: Kliknij tutaj

czrodziej2

Początkowo zmianie uległ kostium domyślnego duszka, który był nieadekwatny do wykonanej animacji. Kostium czarodzieja musiał mieć swoją alternatywę ze względu na grzmot emitujący światło, co wymagało rozjaśnienia kostiumu.

czarodziej

Dodane do duszka obroty symulują "czarowanie", które zostają wywołane po naciśnięciu klawisza spacji.

piorun

Dodanie drugiego duszka w postaci pioruna, który początkowo jest niewidoczny, umożliwiło utworzenie sekwencji animacji, która początkowo uwidacznia duszka, następnie zmienia tło na tło o jaśniejszych barwach. Następnie następuje ukrycie duszka, zamiana tła na tło domyślne, po której to zostaje odegrany dźwięk grzmotu, co jest skutkiem szybszego rozchodzenia się światła względem szybkości dźwięku.

piorundzwiek

Podstawowe dźwięki oferowane przez serwis Scratch nie oferowały dźwięku grzmotu, co wymagało wrzucenia własnego. Operacja ta została wykonana zgodnie z krokami pokazanymi na diagramie przejść zamieszczonym poniżej.

diagram przejsc tla

Analogicznie do kostiumu czarodzieja, wymagane było także rozjaśnienie tła na którym wykonywana jest animacja. Dodany odpowiednik tła jaśniejszego, oraz istniejący wcześniej oryginał został ukazany na powyższym zrzucie ekranu.

Tak wykonany prosty program pozwala zasymulować pojawienie się jednego z obiektów, z jednoczesną zmianą grafik pozostałych elementów, wzbogaconą o emitowany dźwięk.